Jak poinformował portal Rynek Kolejowy PKP PLK potwierdziło, że w ramach Kolei Plus mają zostać zrealizowane dwa projekty z listy rezerwowej. Będzie to możliwe m.in. dzięki rezygnacji z rewitalizacji linii Gorlice – Jasło.
W zeszłym roku poznaliśmy projekty, jakie mają zostać zrealizowane w ramach programu Kolej Plus. Jednym z nich była rewitalizacja linii kolejowej nr 108 Gorlice-Jasło, która miała jednocześnie usprawnić połączenie relacji Kraków-Jasło.
– PKP PLK ogłosiło listę 34 inwestycji, które mogły liczyć na dofinansowanie. Poza zadaniami z podstawowej listy spółka opublikowała także listę rezerwową, na której znalazło się kilka projektów liniowych oraz wszystkie punktowe, dotyczące budowy nowych przystanków kolejowych – informuje Rynek Kolejowy.
Inwestycje z listy rezerwowej miały szansę na realizację tylko w przypadku rezygnacji z któregoś z 34 projektów podstawowych i niestety właśnie tak się stało. Zespół Prasowy PKP PLK potwierdził, że w ramach Kolei Plus będą realizowane dwa zadania z listy rezerwowej. Chodzi o drugi projekt z województwa lubuskiego, dotyczący rewitalizacji zachodniego odcinka linii kolejowej 363 pomiędzy Międzychodem a Skwierzyną wraz z budową nowego odcinka linii 415 do gorzowskiej strefy ekonomicznej, a także rewitalizacji odcinka linii kolejowej 190, między Bielsko-Białą a Skoczowem.
– Przeniesienie ww. projektów (dotyczących linii 363 oraz 190 – przyp. red.) na listę podstawową w programie Kolej + możliwe jest w ramach dostępnych środków programu, ze względu na odstąpienie od realizacji projektu z listy podstawowej „Rewitalizacja linii kolejowej nr 108 na odc. Gorlice – Jasło celem usprawnienia połączenia Kraków – Jasło wraz z rewitalizacją linii kolejowej nr 110 i budową łącznicy pomiędzy ww. liniami” oraz projektu z listy rezerwowej „Rewitalizacja linii kolejowej nr 97 na odc. Sucha Beskidzka – Żywiec celem usprawnienia połączenia Kraków – Żywiec” (…) – informuje Magdalena Janus.
Wszystko wskazuje na to, że pod względem połączeń kolejowych nasz region nadal pozostanie wykluczony komunikacyjnie.
Poland B
Do Dębicy też nie ma trzeba jeździć autobusem a do niedawna to nawet autobusu nie było
Co to znaczy: „ze względu na odstąpienie od realizacji” – może pasowało by wytłumaczyć z jakich powodów? W tym regionie ludzie na to czekają latami. Wyłonione projekty do realizacji się ostatecznie zmienia oj bardzo nie w porządku.