1. Osoby posiadające Profil Zaufany lub kwalifikowany podpis elektroniczny ubiegające się o przyznanie statusu bezrobotnego lub poszukującego pracy,
- mogą zarejestrować się składając wniosek w postaci elektronicznej korzystając z systemu praca.gov.pl
Do wniosku o dokonanie rejestracji w postaci elektronicznej należy dołączyć skany wszystkich wymaganych do rejestracji dokumentów. Wypełniony wniosek wraz z załącznikami należy podpisać kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP.
Ten rodzaj rejestracji nie wymaga wizyty w urzędzie pracy. W obecnej sytuacji zachęcamy do korzystania z możliwości pełnej rejestracji elektronicznej.
Aby zobaczyć przykładową ścieżkę rejestracji, zapoznaj się z instrukcją materiałem lub video.
Osoby, które nie dysponują profilem zaufanym ePUAP, a posiadają dostęp do konta elektronicznego w banku mają możliwość potwierdzenia swojej tożsamości i założenia profilu zaufanego ePUAP bez konieczności wizyty w punkcie potwierdzającym (tj. w Urzędzie Miasta w Jaśle ul. Rynek 12)
2. Osoby nieposiadające Profilu Zaufanego / kwalifikowanego podpisu elektronicznego
- mogą wydrukować, uzupełnić a następnie dostarczyć do urzędu skompletowane, podpisane dokumenty za pośrednictwem operatora pocztowego lub do przygotowanej w tym celu urny ustawionej na parterze budynku Starostwa Powiatowego w Jaśle w godzinach od 9:00 do 14:00.
DRUKI DO REJESTRACJI znajdują się w sekcji Załączniki na stronie Powiatowego Urzędu Pracy w Jaśle.
- mogą osobiście pobrać udostępnione na parterze budynku Starostwa Powiatowego w Jaśle formularze do rejestracji w formie papierowej. Przygotowany komplet dokumentów należy przesłać pocztą lub złożyć w urnie na parterze budynku Starostwa Powiatowego w Jaśle.
- mogą wypełnić formularz elektroniczny – Zgłoszenie do rejestracji – korzystając z systemu praca.gov.pl. Pracownik zweryfikuje przesłany wniosek elektroniczny i skontaktuje się w celu podjęcia kolejnych ustaleń. Konieczne będzie podpisanie dokumentów i nadanie ich na poczcie bądź złożenie w urnie na parterze budynku Starostwa Powiatowego w Jaśle.
UWAGA!!!
- Data przyznania statusu osoby bezrobotnej i objęcia ubezpieczeniem zdrowotnym – jest datą wpływu do urzędu kompletu podpisanych przez klienta dokumentów czyli: dzień złożenia w budynku urzędu lub data dostarczenia dokumentów przez pocztę lub data wysłania podpisanego Profilem Zaufanym wniosku elektronicznego.
- Każdy złożony wniosek o rejestrację zostanie zweryfikowany przez pracownika urzędu, który ustali czy zostały spełnione warunki do przyznania statusu.
- W przypadku pierwszej rejestracji do załączonych dokumentów należy dołączyć kserokopie dyplomów ukończenia studiów, świadectw szkolnych, świadectw kwalifikacji, wszystkich świadectw pracy i innych dokumentów mających wpływ na prawo do zasiłku.
- W przypadku kolejnej rejestracji do załączonych dokumentów dołączasz wszystkie wyżej wymienione dokumenty uzyskane po ostatniej rejestracji.
- W przypadku braku kserokopii świadectw pracy lub innych dokumentów mających wpływ na przyznanie prawa do zasiłku, to otrzymasz tylko status bezrobotnego, a prawo do zasiłku dla bezrobotnych zostanie przyznane dopiero od dnia doręczenia dokumentów.
- W razie wątpliwości co do przekazanych danych pracownicy urzędu będą się z Państwem kontaktować telefoniczne lub poprzez e-mail, stąd bardzo ważne jest podanie przez Państwa poprawnych danych kontaktowych (numer telefonu, adres e-mail).
- Ministerstwo Zdrowia poinformowało, że każda, nawet nieubezpieczona osoba, będzie diagnozowana bezpłatnie w przypadku podejrzenia zakażenia koronawirusem. Reguluje to ustawa z dnia 2 marca 2020 roku o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz.U. poz.374).
WYKAZ NUMERÓW TELEFONÓW DO PRACOWNIKÓW POWIATOWEGO URZĘDU PRACY
i tak powinno pozostać nawet po epidemii
nie trzeba by mieć kontaktu z urzedasami