15.2 C
Jasło
21 września 2020, poniedziałek

Profil Zaufany potwierdzisz tylko w Urzędzie Miasta w Jaśle

Wyróżnione

Dlaczego warto zdecydować się na szkolenia winiarskie dla firm?

Wyjazd integracyjny bądź spotkanie pracownicze to sposobność do lepszego poznania współpracowników. Niestety często zdarza się, iż jego forma jest nudna i niezachęcająca....
Redakcja Moje Jasło
Redakcja Moje Jasłohttps://mojejaslo.pl/
Jasielski portal informacyjny. Poznaj Jasło z innej strony! Aktualne wydarzenia w Jaśle, ankiety, wywiady ze znanymi jaślanami, ogłoszenia, zdrowie i uroda.

W obecnej sytuacji (stan epidemii) coraz więcej osób korzysta z możliwości załatwiania spraw urzędowych za pośrednictwem komunikacji elektronicznej. Wiele z nich jest możliwe dzięki posiadaniu Profilu Zaufanego.

W związku z tym, że w czasie epidemii dużo instytucji jest zamkniętych, Urząd Miasta jest aktualnie jedynym w pełni funkcjonującym punktem potwierdzającym na terenie Jasła, w którym można potwierdzić Profil Zaufany. Powoduje to niestety kolejki i gromadzenie się osób, czego chcemy uniknąć. Pamiętajmy, że profil założony przy wykorzystaniu bankowości elektronicznej jest potwierdzany przez bank i nie wymaga wizyty w placówce potwierdzającej! Nie jest zatem konieczne przychodzenie do Urzędu.

Poniżej przedstawiamy kilka ważnych informacji, co zrobić by skutecznie i bez kolejek założyć profil zaufany:

  • Najłatwiej założyć Profil zaufany przy wykorzystaniu bankowości elektronicznej. Usługę taką posiadają: PKO BP, ING Bank Śląski, Bank Millennium, Inteligo, Bank Pekao, mBank, BZWBK, Alior Bank oraz w serwisie Envelo. Szczegółowe informacje znajdują się stronach internetowych poszczególnych banków.
  • Można również skorzystać z serwisu https://pz.gov.pl  wybierając „Załóż Profil Zaufany i potwierdź – w punkcie potwierdzającym”. Profil założony w ten sposób wymaga jednak osobistego potwierdzenia tożsamości, w ciągu 14 dni od złożenia wniosku, w jednym z wybranych punktów potwierdzających.

Jeśli wypełniasz wniosek pamiętaj, że:

  • Identyfikator użytkownika każdy nadaje samodzielnie; nie może on jednak zawierać polskich znaków, a wielkość wprowadzanych liter ma znaczenie.
  • Hasło zabezpieczające musi być mocne powinno składać się z co najmniej 8 znaków, w tym co najmniej 1 dużej litery, 1 małej, 1 cyfry lub znaku specjalnego.
  • Dane osobowe najlepiej spisać z dowodu osobistego. Jeśli wnioskodawca posiada drugie imię należy je uzupełnić. Trzeba zwróć szczególną uwagę na pisownię – obowiązują polskie znaki i np. Stanislaw to nie to samo co Stanisław !!! System jest powiązany z systemem „Źródło”, więc wniosek z błędnymi danymi zostanie odrzucony.
  • Należy sprawdzić poprawność adresu e-mail, aby docierały wszystkie powiadomienia z systemu.
  • Ważne jest, aby podać prawidłowy numer telefonu komórkowego poprzedzając go kierunkowym (dla Polski +48). Jeśli podany zostanie zagraniczny numer komórkowy kody autoryzujące mogą przychodzić z opóźnieniem.
  • Należy zapoznać się z przepisami dotyczącymi profilu zaufanego i podpisu zaufanego, a następnie zarejestrować się.
  • Następnie należy postępować zgodnie z instrukcją (trzeba uzupełnić numer kodu autoryzującego).
  • W przypadku zakładania profilu zaufanego w inny sposób niż poprzez bankowość elektroniczną, zarejestrowany wniosek kończy się komunikatem informującym o konieczności udania się w ciągu 14-dni do placówki potwierdzającej. Do punktu potwierdzającego należy się zgłosić z dowodem tożsamości, podpisać przekazany wniosek we wskazanym miejscu i jeden egzemplarz pozostawić w punkcie.
  • Ważne: Można mieć aktywny tylko jeden profil zaufany (identyfikacja po numerze PESEL), więc kolejny złożony wniosek o potwierdzenie profilu zaufanego zostanie odrzucony przez system (nie można będzie go skutecznie potwierdzić w punkcie).

Szczegółowe informacje jak założyć profil zaufany przez Internet albo w punkcie potwierdzającym są dostępne pod adresem https://obywatel.gov.pl/zaloz-profil-zaufany

Dodatkowe informacje dotyczące potwierdzania Profilu Zaufanego można uzyskać w Wydziale Wspierania Przedsiębiorczości Urzędu Miasta w Jaśle pod numerem telefonu: 13 44 86 341 lub adresem email: cedg@um.jaslo.pl

- Reklama -

Więcej artykułów

1 KOMENTARZ

Subskrybuj
Powiadom o
guest
1 Komentarz
oceniany
najnowszy najstarszy
Inline Feedbacks
View all comments
lolek
lolek
31 marca, 2020 21:00

szkoda, że getinBank nie umożliwia założenie profilu zaufanego

- Reklama -

Ostatnie artykuły

Wkrótce ruszy przebudowa ulic 3-go Maja i Kołłątaja

Dzisiaj Miasto Jasło podpisało umowę i przekazało plac budowy pod „Przebudowę ulic 3-go Maja i Kołłątaja”. Wartość prac, które mają zakończyć się...

Warszawa przekazuje 2 mln zł dla Podkarpacia, w tym 200 tys. zł dla Miasta Jasła

Prezydent m.st. Warszawy Rafał Trzaskowski i samorządowcy z Podkarpacia podpisali porozumienia o pomocy. Warszawa w geście solidarności przekazuje wsparcie dla podkarpackich gmin,...

Adam Pawluś jakiego nie znamy

W trakcie swobodnej rozmowy z dziennikarką iTVPołudnie, w zaciszu swojego ogrodu, Starosta Adam Pawluś dzieli się ważnymi, ale też czasami trudnymi wspomnieniami...