Oddział Banku Pekao przy ul. Staszica 6 w został wyróżniony tytułem Najlepszej Placówki Bankowej w Polsce. Nagrodę przyznała redakcja mojeBankowanie.pl w ramach prestiżowego badania Instytucja Roku.
Wyróżniona placówka została doceniona za konsekwentne budowanie relacji z klientami opartych na zaufaniu, zrozumieniu i wysokiej kulturze obsługi. To efekt codziennego zaangażowania zespołu, który z uwagą reaguje na potrzeby każdej osoby i dba o jakość kontaktu na każdym etapie. Indywidualne podejście, skuteczna komunikacja oraz ciągłe doskonalenie standardów przełożyły się na pozytywną ocenę ekspertów rynku finansowego.
– Najważniejsze jest dla nas, aby każdy klient czuł się wysłuchany i traktowany z uwagą. Wyróżnienie, które otrzymaliśmy, to rezultat codziennego podejścia opartego na empatii, rzetelności i realnym zaangażowaniu w potrzeby drugiego człowieka. Nie chodzi tylko o sprawną obsługę – zależy nam, by każda wizyta była pozytywnym doświadczeniem i budowała długofalową relację – mówi Aneta Rozumek, dyrektor oddziału Banku Pekao w Jaśle.
Instytucja Roku to największy na rynku, a zarazem najbardziej kompleksowy projekt skupiony na jakości obsługi klienta w sektorze bankowym. Podstawowym celem projektu jest ciągłe podnoszenie standardów jakości obsługi i budowanie satysfakcji klienta. Jakość obsługi klienta jest badana w 14 kategoriach tematycznych i w 4 segmentach klienta (detalicznym, zamożnym, private banking i firmowym). Poziom jakości obsługi klienta jest weryfikowany przez realnych klientów zainteresowanych ofertą produktową, z jakiej najczęściej korzystają klienci: konto osobiste, konto dla dziecka i nastolatka, oszczędności i inwestycje, karty kredytowe, produkty hipoteczne oraz ofertę dla małych firm. Dodatkowo weryfikacji podlega sprawność i przyjazność procesów związanych z zakupem podstawowych produktów bankowych zarówno w placówce jak i kanałach zdalnych oraz jakość serwisu i zadowolenie klienta na etapie obsługi posprzedażowej.
W 10. edycji Instytucji Roku zrealizowano 1791 wizyt w placówkach bankowych, wykonano 7796 połączeń z infolinią, wysłano 780 zapytań e-mail, otworzono 430 kont osobistych, przeprowadzono 780 testów bankowości internetowych i aplikacji mobilnych, uwzględniono 57 455 ocen i recenzji prawdziwych użytkowników aplikacji mobilnych oraz 182 424 opinie w wizytówkach Google. Poza docenieniem najlepszych banków Instytucja Roku nagradza także jakość obsługi klienta w poszczególnych placówkach bankowych, które w ciągu roku rywalizują o tytuł „Najlepszej placówki bankowej w Polsce”. W 10. edycji 35 wyróżnień indywidualnych trafiło do placówek Banku Pekao.
O Banku Pekao S.A.
Bank Pekao S.A., założony w 1929 r., jest jedną z największych instytucji finansowych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej i drugim największym bankiem uniwersalnym w Polsce z 334 mld zł aktywów. Bank posiada drugą co do wielkości sieć oddziałów w kraju. Należy do liderów bankowości korporacyjnej, a jego klientem jest co druga korporacja w Polsce. Zajmuje pierwszoplanową na rynku pozycję w zarządzaniu aktywami, działalności maklerskiej i private banking. Zróżnicowany profil działalności Banku Pekao jest wspierany przez wiodący na rynku bilans i profil ryzyka odzwierciedlony w najniższych kosztach ryzyka, silnych wskaźnikach kapitałowych i odporności na warunki makroekonomiczne (Pekao okazało się najbardziej odpornym bankiem, zajmując pierwsze miejsce w testach warunków skrajnych, przeprowadzonych przez EBA w 2023 roku wśród 70 banków w Europie). Od 1998 r. Bank Pekao jest notowany na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie i uczestniczy w kilku lokalnych (w tym WIG 20 i WIG) oraz międzynarodowych indeksach (w tym MSCI EM, Stoxx Europe 600 i FTSE Developed). Pekao jest jedną z najbardziej dywidendowych spółek giełdowych w Polsce na przestrzeni ostatnich 10 lat wypłacił akcjonariuszom łącznie blisko 20 mld zł.