Wydaje Ci się, że jesteś uzależniona/y od słodyczy? Zrób prosty test: wypisz na kartce papieru: kiedy, w jakich sytuacjach i jak często sięgasz po słodycze. Jeżeli codziennie lub co drugi dzień musisz zjeść coś słodkiego, prawdopodobnie masz z tym problem. Często nie zdajemy sobie sprawy z tego, jak dużo słodyczy zjadamy i wydaje nam się, że problem uzależnienia od słodyczy nas nie dotyczy. Tak, dobrze przeczytałaś/eś UZALEŻNIENIA, mechanizm działania tego nałogu jest podobny do tego, jaki występuje w przypadku uzależnienia od papierosów czy alkoholu.

JAKIE MOGĄ BYĆ TEGO PRZYCZYNY?

  1. Może sięgając po pyszne i słodkie pralinki wynagradzasz się po ciężkim dniu? Masz niską samoocenę i w ten sposób rozładowujesz swój stres i wszystkie smutki zajadasz czekoladą?
  2. Kolejną przyczyną tego problemu może być niedostarczenie odpowiedniej ilości kalorii w ciągu dnia. Ciągłe odchudzanie, niskokaloryczne diety, to wszystko może powodować zaburzenia naszego apetytu.
  3. Przyczyną nadmiernej ochoty na łakocie mogą być również problemy zdrowotne, np. cukrzyca, insulinooporność, problemy z tarczycą, depresja, bulimia, kompulsywne objadanie.
  4. Może masz niedobór magnezu i dlatego bezustannie chcesz sięgać po czekoladę?

JAK SOBIE Z TYM RADZIĆ?

Przede wszystkim postaraj się znaleźć przyczynę tego problemu.

  1. Zmniejszaj ilość cukru w diecie stopniowo: słodziłeś herbatę 2 łyżeczkami cukru, zmniejsz ilość do jednej. Zjadałeś 5 batonów w ciągu dnia, zmniejsz do 1-2 itd. Zazwyczaj nie sprawdza się całkowite odstawienie cukru z dnia na dzień, chociaż są przypadki, którym się to udaje 😉
  2. Nagradzaj się za każdy tydzień bez słodyczy – może nowy kosmetyk, książka lub karnet na siłownię 😉 To mogą być drobiazgi, ale takie które sprawiają Ci radość.
  3. Kobiety szczególnie przed miesiączką mają zwykle wzmożony apetyt na słodycze (wzrasta wówczas poziom estrogenów a spada poziom serotoniny-hormonu szczęścia). Często wtedy pomocne mogą okazać się zdrowsze zamienniki słodyczy czy też koktajle owoce, kanapka z dżemem lub miodem.
  4. W chwilach, kiedy nagle dopada Cię apetyt na łakocie, możesz sięgnąć po 1-2 daktyle, są bardzo słodkie i zwykle po ich zjedzeniu nie mamy już ochoty na słodycze.
  5. Pozbądź się wszystkich słodkości z domu i nie kupuj ich „na zapas”.
  6. Nie stawiaj sobie nierealnych celów typu: do końca życia już nie tknę czekolady… Staraj się dojść do tego małymi krokami. Możesz wyznaczyć sobie 1 dzień w tygodniu, kiedy pozwolisz sobie na coś słodkiego.
  7. Pamiętaj – jesteś wyjątkowa/y! Twoje życie jest w Twoich rękach i jesteś w stanie zrobić więcej niż myślisz, tylko musisz w to uwierzyć! 😉

Uwaga na chrom! Często jest polecany, jako środek hamujący apetyt na słodycze, jednak nie powinien być on przyjmowany długotrwale i w zbyt dużych dawkach, ponieważ może powodować szereg niepożądanych reakcji jak np. bóle głowy, bezsenność, wahania nastroju, niedobory żelaza.

Problem zazwyczaj tkwi w naszej głowie i nikt inny, jak tylko my sami możemy się z tym uporać raz na zawsze. Jak długo trwa proces odzwyczajania się od cukru? Wiele źródeł mówi o 3 miesiącach, ale jest to kwestia indywidualna.

Postanowiłam opisać ten problem ponieważ dotyczy on wielu moich podopiecznych (głównie kobiet), ale również dotyczył mnie samej, więc ten temat jest mi bardzo bliski 😉 Najtrudniejsze jest przyznanie się przed samym sobą, że „mam problem” i rozpoczęcie pracy nad sobą.

Pamiętaj! Możesz uporać się z ciągłym podjadaniem słodyczy i odzyskać kontrolę nad własnym życiem. Gwarantuję Ci, że satysfakcję z tego będziesz mieć ogromną. DO DZIEŁA! DETOKS CUKROWY CZAS ZACZĄĆ !!!

Jeżeli sam/a nie potrafisz uporać się z tym problemem – zapraszam Cię na konsultację do mojego gabinetu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wpisz swój komentarz
Proszę wprowadzić imię