wiadomości

kino

kalendarz

pogoda

ogłoszenia

„Obywatel” zwraca uwagę Burmistrzowi na problem z parkowaniem w Jaśle

Wyróżnione

Moje Jasło
Moje Jasło
Jasielski portal informacyjny. Poznaj Jasło z innej strony! Aktualne wydarzenia w Jaśle, ankiety, wywiady ze znanymi jaślanami, ogłoszenia, zdrowie i uroda.

Ostatnio otrzymaliśmy informację od Czytelnika, który skarży się na problem z miejscami parkingowymi w Jaśle. Podpisujący się jako „Obywatel” Czytelnik wysłał podobną wiadomość do Burmistrza oraz Komendanta Straży Miejskiej w Jaśle. Poniżej przedstawiamy jego treść.

Od dłuższego czasu próbuję wpłynąć na Waszą pracę, ale bezskutecznie. Nawet jeśli są prowadzone interwencje to robione są wybiórczo. Patrole są prawie niewidoczne na mieście, a jak są to na parkingach sprawdzają bloczki parkingowe. To praca dla parkingowego a nie funkcjonariusza!

Obywatel
- Reklama -

Przypominamy, że do obowiązków Straży Miejskiej w Jaśle należy kontrola płatnych miejsc parkingowych, więc ciężko ją winić za to, że wykonuje swoją pracę. Oczywiście można by do takiego zadania zatrudnić Parkingowego, ale wiązało by się to z dodatkowymi kosztami.

Straż Miejska w Jaśle zajmuje się wieloma ważnymi sprawami, takimi jak kontrola pieców, pomoc bezdomnym, organizowanie akcji o charakterze edukacyjnym dla dzieci oraz ochrona mieszkańców, szczególnie w czasie dużych imprez miejskich. Warto również wspomnieć o wspaniałej inicjatywie, polegającej na pomocy jaślanom, którzy nie mogli w zimie odpalić swoich samochodów.

Czytelnik przytoczył artykuł 49 o ruchu drogowym, który reguluje zakazy dotyczące zatrzymywania i postoju pojazdu.

  1. Zabrania się zatrzymania pojazdu:
    1. na przejeździe kolejowym, na przejeździe tramwajowym, na skrzyżowaniu oraz w odległości mniejszej niż 10 m od przejazdu lub skrzyżowania;
    2. na przejściu dla pieszych, na przejeździe dla rowerzystów oraz w odległości mniejszej niż 10 m przed tym przejściem lub przejazdem; na drodze dwukierunkowej o dwóch pasach ruchu zakaz ten obowiązuje także za tym przejściem lub przejazdem;
    3. w tunelu, na moście lub na wiadukcie;
    4. na jezdni wzdłuż linii ciągłej oraz w pobliżu jej punktów krańcowych, jeżeli zmusiłoby to innych kierujących pojazdami wielośladowymi do najeżdżania na tę linię;
    5. na jezdni obok linii przerywanej wyznaczającej krawędź jezdni oraz na jezdni i na poboczu obok linii ciągłej wyznaczającej krawędź jezdni;
    6. w odległości mniejszej niż 10 m od przedniej strony znaku lub sygnału drogowego, jeżeli zostałyby one zasłonięte przez pojazd;
    7. na jezdni przy jej lewej krawędzi, z wyjątkiem zatrzymania lub postoju pojazdu na obszarze zabudowanym na drodze jednokierunkowej lub na jezdni dwukierunkowej o małym ruchu;
    8. na pasie między jezdniami;
    9. w odległości mniejszej niż 15 m od słupka lub tablicy oznaczającej przystanek, a na przystanku z zatoką – na całej jej długości;
    10. w odległości mniejszej niż 15 m od punktów krańcowych wysepki, jeżeli jezdnia z prawej jej strony ma tylko jeden pas ruchu;
    11. na drodze dla rowerów, pasie ruchu dla rowerów oraz w śluzie rowerowej, z wyjątkiem roweru.
  2. Zabrania się postoju
    1. w miejscu utrudniającym wjazd lub wyjazd, w szczególności do i z bramy, garażu, parkingu lub wnęki postojowej;
    2. w miejscu utrudniającym dostęp do innego prawidłowo zaparkowanego pojazdu lub wyjazd tego pojazdu;
    3. przed i za przejazdem kolejowym, po obu stronach drogi, na odcinku od przejazdu kolejowego do słupka wskaźnikowego z jedną kreską;
    4. w strefie zamieszkania w innym miejscu niż wyznaczone w tym celu;
    5. na obszarze zabudowanym, pojazdu lub zespołu pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 16 t lub o długości przekraczającej 12 m, poza wyznaczonymi w tym celu parkingami.
  3. Zabrania się zatrzymania lub postoju pojazdu na autostradzie lub drodze ekspresowej w innym miejscu niż wyznaczone w tym celu. Jeżeli unieruchomienie pojazdu nastąpiło z przyczyn technicznych, kierujący pojazdem jest obowiązany usunąć pojazd z jezdni oraz ostrzec innych uczestników ruchu.
  4. Zakaz zatrzymania lub postoju pojazdu nie dotyczy unieruchomienia pojazdu wynikającego z warunków lub przepisów ruchu drogowego.

W dalszej części wskazuje ulice i skrzyżowania, gdzie problem jest najbardziej widoczny:

Na wielu ulicach Jasła sposób parkowania jest uciążliwy podczas poruszania się samochodem czy nawet pieszo.

Mieszkańcy piszą o budowie piętrowego parkingu by rozwiązać problem i wskazują nawet sensowną lokalizację.

Wymieniam ulice na których jest duży problem, ponieważ stały się teraz jednym z głównych ciągów komunikacyjnych miasta. Parkowanie na tych ulicach zaczyna się od 7 rano a kończy często późnym popołudniem.

  • ul. Floriańska od skrzyżowania z ul. Jana Pawła
  • ul. Rejtana z ul. Wyspiańskiego
  • ul. Kadyiego, głównie przy przejściu zważywszy na to, że skrzyżowanie jest monitorowane

Ponadto taka sama sytuacja występuje na ulicach:

  • Skrzyżowanie ul. Sokoła z ul. Czackiego
  • Skrzyżowanie ul. Czackiego z ul. Mickiewicza
  • Skrzyżowanie ul. Mickiewicza z ul. Jagieły na wysokości KRUZ oraz zasłonięte wyjazdy z przychodni
  • Skrzyżowanie ul. Mickiewicza z ul. Asnyka często całe zastawione samochodami parkującymi po obu stronach ulicy, jak również wąskiego chodnika

Proszę również zwrócić uwagę na chodnik na ul. Kościuszki od skrzyżowania z ul. Kadyiego do numeru Kościuszki 31.

Nie wspomnę o przedmiotach zasłaniających widoczność na skrzyżowaniach.

Uważamy, że poruszany przez naszego Czytelnika problem jest rzeczywiście bardzo uciążliwy i powinniśmy dążyć do wypracowania jak najlepszych rozwiązań. Jakiś czas temu opisywaliśmy sposoby na zwiększenie ilości miejsc parkingowych w Jaśle. Zachęcamy do dyskusji, każdy głos jest ważny.

- Reklama -

Podobne artykuły

Subskrybuj
Powiadom o

0 komentarzy
oceniany
najnowszy najstarszy
Inline Feedbacks
View all comments
- Reklama -spot_img

Ostatnie artykuły