wiadomości

kino

kalendarz

pogoda

ogłoszenia

Młodzież z Jasła działa na rzecz edukacji i pomocy uczniom w ramach olimpiady „Zwolnieni z Teorii”

Wyróżnione

Moje Jasło
Moje Jasło
Jasielski portal informacyjny. Poznaj Jasło z innej strony! Aktualne wydarzenia w Jaśle, ankiety, wywiady ze znanymi jaślanami, ogłoszenia, zdrowie i uroda.
- Reklama -

Szkoła jest miejscem gdzie kształtuje się osobowość, rozwijają umiejętności społeczne i formują się wartości. Dlatego tak istotne jest, aby uczniowie mieli świadomość swoich praw i obowiązków wobec szkoły, nauczycieli i siebie nawzajem. Jest to temat bardzo istotny, ponieważ ma wpływ na rozwój, samopoczucie, poziom bezpieczeństwa – mówi Laura Tomaszewska współorganizatorka projektu.

Zwolnieni z Teorii to platforma dla studentów i licealistów do tworzenia własnych projektów społecznych. Każdy, kto ukończy projekt w ramach Zwolnionych z Teorii, zdobywa międzynarodowy certyfikat z zarządzania projektami wydany przez Project Management Institute ATP.

Aby ukończyć projekt, należy zebrać zespól (2-10 osób), a następnie wymyślić pomysł, który później grupa zrealizuje w rzeczywistości. Na platformie każdy zespół musi przejść przez 4 etapy realizacji projektu – Inicjację, Planowanie, Realizację i Zakończenie.

Po przejściu na etap Planowania, każdy ma czas od 1 do 8 miesięcy na realizację projektu. Za ukończony projekt uznaje się taki, który uzyskał odpowiednie minimum beneficjentów w zależności od formatu.

Realizacji projektu podjęła się grupa licealistów z II LO w Jaśle, którzy w ramach Olimpiady Zwolnieni z Teorii utworzyli projekt o nazwie Bona Fide, której celem jest zwiększenie świadomości i wiedzy uczniów w zakresie ich praw oraz obowiązków.

– Wyszliśmy z inicjatywą tego projektu, ponieważ wspólnie całą grupą stwierdziliśmy, że tematyka edukacji prawnej uczniów jest istotnym problem, który dotyka nas i naszych rówieśników. Uważamy, że podejmuje się za mało działań w tym temacie i powinno się zwiększać świadomość prawną, która jak się okazuje jest na stosunkowo niskim poziomie. Dlatego postanowiliśmy założyć nasz projekt Bona Fide

– dodaje Krzysztof Ramut, uczestnik projektu

W ramach projektu uczniowie zorganizowali m.in. spotkanie z panią mecenas w swojej szkole, która jest specjalistą ds. edukacji prawnej. Dzięki ich zaangażowaniu uczniowie uzyskali dostęp do wiedzy eksperckiej oraz możliwość lepszego zrozumienia działającego w naszym kraju systemu prawnego.

Efekty projektu są widoczne nie tylko w postaci lepszej atmosfery w szkole, ale także w postawach i zachowaniach uczniów. Świadomość swoich praw i obowiązków sprawia, że są oni bardziej odpowiedzialni za swoje działania, a także bardziej zaangażowani w życie szkolne.

Projekty edukacyjne dotyczące praw i obowiązków uczniów są niezwykle istotne dla budowania pozytywnej szkolnej rzeczywistości. Dają one uczniom narzędzia do rozwoju osobistego oraz budowania świadomego i odpowiedzialnego społeczeństwa. Dlatego też warto kontynuować i rozwijać tego typu inicjatywy, aby szkoła była miejscem, w którym każdy uczeń czuje się bezpiecznie i akceptowane.

- Reklama -

Podobne artykuły

Subskrybuj
Powiadom o

0 komentarzy
oceniany
najnowszy najstarszy
Inline Feedbacks
View all comments
- Reklama -

Ostatnie artykuły