Dwie dokumentacje projektowe: na budowę ścieżki rowerowej i szlaku po koronie wałów oraz na remont kładki pieszo-rowerowej powstaną w przyszłym roku. Miasto Jasło właśnie rozstrzygnęło przetarg na wykonanie tych zadań.
Kładka pieszo-rowerowa na rzece Wisłoce, prowadząca na osiedle Gądki została zamknięta w czerwcu zeszłego roku. Na jej dalsze użytkowanie nie pozwala stan techniczny. Kładka praktycznie w całości oprócz podpór musi zostać rozebrana i na nowo wybudowana. Miasto zabiega o jej ponowne otwarcie i planuje sfinansować tę inwestycję w ramach projektu ujętego w Strategii Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Jasło. Do tego potrzebna jest m.in. dokumentacja projektowa.
Z kolei budowa ścieżki rowerowej po wałach to zadanie, na które również czeka wielu mieszkańców. Planowana ścieżka ma połączyć teren w pobliżu jasielskiego MOSiR-u z osiedlem Rafineria. Jej trasa rozpoczynałaby się od ulicy Chopina bezpośrednio przy koronie wału rzeki Wisłoki i istniejącej kładki dla pieszych. Później będzie przebiegała po koronie wału na wysokości kładki, a następnie prawym obwałowaniem rzeki Ropy do zjazdu na ulicę Słoneczną na osiedlu Rafineria. Według planów nawierzchnia ścieżki ma być asfaltowa, a przed wjazdem na kładkę, jak również na końcowym odcinku trasy, mają znaleźć się pomosty (ławki, stół, stojaki na rowery). Trasa rowerowa zostanie oznakowana.
Dokumentację na budowę ścieżki rowerowej ma wykonać DGN Projekt Maciej Antoniewicz z Krakowa, a na remont kładki firma A14 z Gorlic. Termin na wykonanie obydwu dokumentacji (mapy do celów projektowych, uzyskanie niezbędnych zgód, decyzji, pozwoleń) to 12 miesięcy. W obydwu przypadkach wykonawca ma nam przedstawić po trzy koncepcje projektowe.
Super, wyasfaltować wał, nie będzie już w ogle miejsca na spokój w tym mieście. Dlaczego rowerzyści maja być faworyzowani ? My wędkarze chcemy trochę spokoju nad rzeką…