- Reklama -
Niedawno wspominaliśmy o wizycie Ministra Andrzeja Adamczyka w Jaśle, który podczas spotkania ze Starostą Jasielskim Adamem Pawlusiem zapewniał o powstaniu obwodnic Jasła, Kołaczyc, Brzostka i Pilzna. Koszt programu budowy 100 obwodnic na lata 2020-2030 szacowany jest na ok 28 mld zł.
Obecnie, od 14 lutego, trwają konsultacje publiczne Programu.
Uwagi można zgłaszać do 20 marca 2020 r.:
- na formularzu – przesyłając na adres e-mail: konsultacje100@mi.gov.pl,
- na formularzu – przesyłając drogą pocztową na adres Departamentu Dróg Publicznych: ul. Chałubińskiego 4/6, 00-928 Warszawa (w przypadku przekazania uwag za pośrednictwem poczty decyduje data wpływu formularza do MI),
- na formularzu – składając osobiście w siedzibie MI (Kancelaria Główna),
- ustnie do protokołu w MI, ul. Chałubińskiego 4/6 w Warszawie (bud. A pok. 57a w godz. 9.00-15.00).
Sprawozdanie z przebiegu i wyników konsultacji zostanie zamieszczone na stronie internetowej Ministerstwa Infrastruktury w terminie 30 dni od zakończenia konsultacji.
Więcej informacji o prowadzonych konsultacjach na stronie ministerstwa.
Obwodnica Brzostka i Kołaczyc w ciągu drogi krajowej nr 73
- Stan prac przygotowawczych:
Obecnie prowadzone są prace przygotowawcze mające na celu wybór potencjalnych wariantów przebiegu obwodnic w ciągu DK 73. Oprócz tego planowana jest równolegle przebudowa drogi krajowej nr 73 pomiędzy Pilznem a Jasłem na odcinkach pomiędzy obwodnicami.
- Planowana data ogłoszenia przetargu: IV kw. 2022 r.
- Cel realizacji inwestycji:
Inwestycja ma na celu wyprowadzenie ruchu z obu miejscowości. Dzięki budowie obwodnic ruch tranzytowy na osi północ-południe, w kierunku Pilzna i Jasła oraz drogi krajowej nr 94, drogi krajowej nr 28 i autostrady A4, zostanie wyprowadzony z obu miejscowości.
Dzięki realizacji zadania nastąpi poprawa bezpieczeństwa na drogach i ograniczenie emisji spalin i hałasu.
Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.
Obwodnica Jasła w ciągu drogi krajowej nr 73
- Stan prac przygotowawczych:
Prowadzone są prace przygotowawcze mające na celu wybór potencjalnych wariantów przebiegu obwodnicy. Inwestycja stanowi element większego zamierzenia związanego z poprawą przepustowości całego ciągu DK nr 73 pomiędzy Pilznem a Jasłem.
- Planowana data ogłoszenia przetargu: IV kw. 2022 r.
- Cel realizacji inwestycji:
Inwestycja ma na celu wyprowadzenie ruchu, jaki koncentruje się w mieście z kierunków południowo-wschodniego i zachodniego, czyli drogi krajowej nr 28, stanowiącej główny kręgosłup komunikacyjny południowej części województwa podkarpackiego i małopolskiego. Dzięki realizacji tej obwodnicy, ruch tranzytowy powinien się znacząco zmniejszyć w centrum miejscowości.
Dzięki realizacji obwodnicy nastąpi poprawa bezpieczeństwa, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości dróg w Jaśle. Inwestycja poprawi również warunki i bezpieczeństwo przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego.
Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.
Obwodnica Pilzna w ciągu drogi krajowej nr 73
- Stan prac przygotowawczych:
Dla inwestycji prowadzone są obecnie prace przygotowawcze mające na celu wybór potencjalnych wariantów przebiegu obwodnic w ciągu DK 73. Oprócz tego planowana jest równolegle przebudowa drogi krajowej nr 73 pomiędzy Pilznem a Jasłem.
- Planowana data ogłoszenia przetargu: IV kw. 2022 r.
- Cel realizacji inwestycji:
Celem budowy obwodnicy Pilzna jest wyprowadzenie z miasta ruchu, jaki koncentruje się z kierunków wschodniego i zachodniego (droga krajowa nr 94 i autostrada A4) oraz w kierunku południowym. Przebieg dk 73 łączy korytarz transportowy dk 94/A4 z drogą krajową nr 28 stanowiącą główny kręgosłup komunikacyjny południowej części województwa podkarpackiego i małopolskiego. Dzięki realizacji obwodnicy ruch tranzytowy powinien się znacząco zmniejszyć w centrum miejscowości.
Dzięki realizacji obwodnicy nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości dróg w Jaśle. Inwestycja poprawi również warunki i bezpieczeństwo przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego na osi północ-południe.
Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.
Dziękujemy za łaskę! Za te cudowne inwestycje z naszej kieszeni! Bóg zapłać!
PO niestety nawet za to nie możemy podziękować…