5.2 C
Jasło
4 lipca 2022, poniedziałek

Jasielski Budżet Obywatelski 2021. PUMPTRACK – budowa asfaltowego toru rowerowego w Jaśle

Wyróżnione

Redakcja Moje Jasło
Redakcja Moje Jasło
Jasielski portal informacyjny. Poznaj Jasło z innej strony! Aktualne wydarzenia w Jaśle, ankiety, wywiady ze znanymi jaślanami, ogłoszenia, zdrowie i uroda.

Jeden z projektów zgłoszony do Jasielskiego Budżetu Obywatelskiego zakłada budowę toru asfaltowego typu pumptrack o długości ok. 150 metrów, wiaty rowerowej oraz ogrodzenia wokół obiektu.

Powstanie toru ma na celu stworzenie ogólnodostępnego miejsca rekreacji oraz stworzenie nowej przestrzeni miejskiej. Tor służyłby wszystkim mieszkańcom Miasta Jasło oraz okolicznych miejscowości ponieważ byłby to pierwszych tego typu torów w Jaśle, a najbliższy znajduje się, aż w Miejscu Piastowym.

Nawierzchnia asfaltowa, dzięki doskonałym właściwościom jezdnym jest najlepszym materiałem do budowy pumptracków. Umożliwia jazdę na rowerach, deskorolkach, rolkach czy hulajnogach. Powierzchnia jest trwała, odporna na warunki atmosferyczne i akty wandalizmu, charakteryzuje się niskimi kosztami utrzymania oraz umożliwia korzystanie w każdych warunkach atmosferycznych.

W obrysie projektowanych pasm jezdnych powierzchnia koryta zostanie przygotowana poprzez usunięcie warstwy ok 10-20 cm humusu. W celu odcięcia się od gruntów wątpliwych zostanie wykonana warstwa odcinającą o grubości 20 cm z kruszywa przepuszczalnego oraz zastosowana przekładka z geowłókniny.

Na przygotowanym podłożu zostanie wykonana warstwa z gruzu budowlanego, destruktu betonowego lub mieszanki mineralno – piaskowej dobrze zagęszczalnej na której zostanie uformowana geometria ziemna nasypowa profilowana w przekroju pionowym i poziomym.

Konstrukcję toru tworzy nasyp gruntowy o szerokości u podstawy ok 5,0 m i szerokości w poziomie korony ok 2,6 m w pasie muld oraz o szerokości u podstawy 4,5 m i szerokości w poziomie korony ok 1,0 m w pasach band i wysokości nie przekraczającej 1,0 m.
Konstrukcja ziemna o grubości 0,2-1,3 m będzie wykonana z mieszanki mineralno ? piaszczystej (grunty niewysadzinowe, grunty skaliste, piaski gliniaste z domieszką frakcji żwirowej i kamienistej) bądź destruktu betonowego o odpowiednim uziarnieniu i spoistości.

Konstrukcja właściwa pod ułożenie nawierzchni asfaltowej zostanie wykonana z min. 10 cm warstwy tłucznia kamiennego. Poszczególne muldy i zakręty wymagają kontrolowania geometrii i profilowania podczas układania i zagęszczania poszczególnych warstw i po zakończeniu formowania nasypu ziemnego.

Powierzchnia skarp zostanie wykończona trawnikiem.

Nawierzchnia toru stanowi warstwa ścieralna z mieszanki betonu asfaltowego typu AC8 o grubości 0,05-0,07 m na bazie asfaltu drogowego D50/70. Skarpy toru po zakończeniu robót budowlanych będą wykończone poprzez założenie trawników.

Infrastruktura towarzysząca to wiata rowerowa wraz z dwoma ławkami, ogrodzenie wokół obiektu około 200 metrów, kosz na śmieci oraz tablica regulaminowa z informacją o warunkach korzystania z toru. Teren pod wiatą rowerową i ławkami będzie utwardzony.

Ze względu na użyte materiały budowalne pumptrack prawie w ogólne nie będzie generował stałych kosztów utrzymania. Jedynym obciążeniem będzie konieczność wykaszania trawników na skarpach torów. Inne koszty mogą się pojawić dopiero w przypadku zniszczenia lub uszkodzenia elementów pumptrack.

Zachęcamy do głosowania na wybrane projekty w ramach Jasielskiego Budżetu Obywatelskiego! Lista wszystkich projektów znajduje się pod adresem https://konsultacje.um.jaslo.pl/pl/budzet/ogloszenie-listy-projektow/3

- Reklama -

Podobne artykuły

1 KOMENTARZ

Subskrybuj
Powiadom o
1 Komentarz
oceniany
najnowszy najstarszy
Inline Feedbacks
View all comments
Jan
2 listopada, 2020 22:16

Projekt Nr 5 jest najlepszy z pośród zgłoszonych w ramach Jasielskiego Budżetu Obywatelskiego 2021. Przemyślany, odpowiadający na potrzeby, przeznaczony zarówna dla dzieci jaki i dorosłych oraz służący mieszkańcą na lata bez wysokich kosztów utrzymania. Mój głos mają i zachęcam wszystkich do głosowania. Warto inwestować w naszą młodzież.

- Reklama -

Ostatnie artykuły