W edukacji języków obcych wykorzystywane są różne metody, pozwalające osiągnąć satysfakcjonujące efekty.. Każda metoda bazuje na określonych materiałach, emocjach i odpowiednim podejściu. Warto wiedzieć, w jaki sposób można przyswajać obce słownictwo.
Metoda Callana
Koncepcja została opracowana w 1960 roku. Bazuje ona na wykorzystaniu techniki audio-lingwalnej. W ramach metody uczniowie szkoły Lincoln pytani są o różnorodne kwestie związane z nowo poznanym słownictwem. Koncepcja Robina Callana nawiązuje do techniki przyswajania danego języka przez dziecko. Uczniowie nie robią pisemnych notatek, a podstawę nauki stanowi powtarzanie materiału. Koncepcja opiera się na behawiorystycznym podejściu, wykorzystującym wytwarzanie nawyków w celach edukacyjnych. Przyswajany materiał dzieli się na kilka etapów. Każda faza nawiązuje do poprzedniego cyklu. W metodzie Callana wykorzystywane są słówka z różnych dziedzin. Pytania zadawane przez lektora nawiązują do poznanych treści.
Naturalna
Metoda wykorzystuje mechanizm powtarzania i korygowania zaobserwowanych błędów. W trakcie zajęć, uczeń nie wykorzystuje się ojczystego języka. W naturalnej metodzie dąży się do wyeliminowania czynników, mogących powodować stres u uczestników kursu. Normy językowe poznawane są na podstawie kontekstu wypowiedzi.
Metoda Helen Doron
Koncepcja została opracowana z myślą o edukacji lingwistycznej dzieci w wieku 3 – 19 lat. Metoda opiera się na regularnym powtarzaniu słówek i wykorzystaniu audiowizualnych materiałów. Koncepcja Helen Doron bazuje na technice Suzuki, polegającej na odtwarzaniu muzyki ze słuchu, bez zapisu nutowego. Zasadniczym elementem metody są pozytywne doświadczenia i interakcje, zachodzące pomiędzy uczestnikami zajęć angielskiego online.
W edukacji obcego języka można wykorzystywać różne techniki nauczania. Przy wyborze odpowiedniej opcji warto kierować się indywidualnymi preferencjami. Można również zapoznać się z opiniami innych osób na temat konkretnej metody.